سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه مرد با ایمان برادر خود را خشمگین ساخت ، میان خود و او جدائى انداخت . [ گویند : حشمه و أحشمه ، چون او را بخشم آورد . و گفته‏اند شرمگین شدن و خشم آوردن را براى او خواست . و آن گاه جدائى اوست ] . [ و اکنون هنگام آن است که گزیده‏هاى سخن امیر مؤمنان علیه السّلام را پایان دهیم ، حالى که خداى سبحان را بر این منّت که نهاد و توفیقى که به ما داد سپاس مى‏گوییم . که آنچه پراکنده بود فراهم کردیم و آنچه دور مى‏نمود نزدیک آوردیم . و چنانکه در آغاز بر عهده نهادیم بر آنیم که برگهاى سفید در پایان هر باب بنهیم تا آنچه از دست شده و به دست آریم در آن برگها بگذاریم . و بود که سخنى پوشیده آشکار شود و از آن پس که دور مینمود به دست آید . و توفیق ما جز با خدا نیست . بر او توکل کردیم و او ما را بسنده و نیکوکار گزار است . و این در رجب سال چهار صد از هجرت است و درود بر سید ما محمد خاتم پیمبران و هدایت کننده به بهترین راه و بر آل پاک و یاران او باد که ستارگان یقین‏اند . ] [نهج البلاغه]
مشخصات مدیروبلاگ
 
سید محمد باقر آقایی[107]
برگ سبزی است تحفه ی درویش تقدیم به تو ای بهترین دوست بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی شد

خبر مایه

به نام خدا

10.                        روح خدای متعال بر او قرار گرفته و با اراده الهی عمل می کند(کتاب اشعیای نبی باب11)

11.                        منجی موعود از خود حرفی نمی زند، یلکه از خدای متعال و سایر انبیا نقل قول می کند (انجیل یوحنا باب 16)

12.                        منجی موعود، باعث ایجاد سلامتی و تندرستی و پاکی بر روی زمین خواهد شد (انجیل یوحنا باب 16)

13.                        در زمان حکومت منجی، حکیمان و دانشمندان پر ارزش و برجسته خواهند شد و آنها مثل ستارگان می درخشند (زبور داوود مزمور 96 شماره های9تا13)

14.                        منجی موعود ثروتها و منابع زمینی را به درستی استخراج می کند (زبور داوود مزمور37 و کتاب دانیال باب 12)

15.                        هنگم ظهور منجی موعود دانش و علم مردم بسیار افزونتر خواهد شد( زبور داوود مزمور 37 متاب دانیال باب 11)

16.                        در زمان حکومت منجی موعود راستی فزونی خواهد گرفت و مردم همه خداشناس خواهند شد (انجیل یوحنا باب 16)

17.                        منجی موعود قدرت پیش گویی شگرفی دارد و مردم آینده با خبر خواهد کرد (انجیل یوحنا باب 16)

18.                        در زمان منجی موعود تقیه و ملاحظه کاری وجود نخواهد داشت (کتاب اشعیای نبی باب11)

19.                        در زمان منجی موعود "حضرت عیسی"(ع) جلال و جبروتی درخور توجه پیدا می کند (انجیل یوحنا باب 16)

20.                        در زمان منجی موعود وی به پیامبر بودن حضرت عیسی (ع9 شهادت خواهد داد(انجیل یوحنا باب 16)

21.                        در زمان ظهور منجی موعود حضرت عیسی (ع) با وی همراه خواهد شد (انجیل یوحنا باب 16)

22.                        در زمان منجی موعود همه ی حیوانات مخالف هم و درندگان و چرندگان و جانوران موذی در صلح و صفا با یکدیگر و با مردمان زندگی خواهند کرد (اشعیای نبی باب11)

23.                         منجی موعود همه ی ابرقدرتها را منکوب و سرکوب خواهد کرد و اثری از آنها باقی نخواهد ماند (زبور داوود مزمور 37)

24.                        بعد از ظهور منجی موعود، صالحان و صدیقان و حلیمان وارث زمین خواهند شد (زبور داوود مزمور 37)

25.                        همگان بایستی به انتظار فرج منجی موعود منتظر بنشینند؛ چرا که زمان ظهور وی را حتی فرشتگان نیز نمی دانند (انجیل یوحنا باب15 و 16)

این نشانی ها از جمله مواردی بودند که در مورد فلسفه ی انتظار فرج و ظهور حضرت مهدی موعود(عج) در اناجیل و کتب کقدس ذکر شده اند.

منبع: ابرژاییزی، تاویل ژیشگوئیهای نوسترآداموس و روایات دینی/ دکتر رسول نیمورزی/ صفحات 169تا172


  
  

به نام خدا

 

از تفاسیر هرمنوتیکی کتب مقدس اعم از "بولتمان"، "شلایرماخر" و "نورتروپ فرای" که با دیدگاه های مختلف انجام شده است، فصول مشترکی بین آنها و پیشگویی های "نوستراداموس" مشخص می شودکه همگی در مورد ظهور منجی و آخرالزمانی عنوان شده اند و شامل موارد زیر است:

 

1.     منجی و تسلی دهنده ای برای تشکیل حکومت جهانی به نام شیلو یا روح هستی یا پسر انسان خواهد آمد.

2.     قبل از ظهور منجی جهان جنگ های عالم گیر، خاصه در منطقه ی فلسطین روی می دهد که همه را به وحشت می اندازد و جهان را در آستانه فروپاشی قرار می دهد(کتاب زکریای نبی باب 14)

3.     همه ی ملت های جهان از این "منجی موعود" (پسرانسان) فرمان برداری و اطاعت محض خواهند نمود و سلطنت او در ربع مسکونی مستقر خواهد شد(سفر پیدایش باب 49 و انیل یوحنا باب6)

4.     جهان آن زمان از درک و پیش بینی ظهور وی غافل و عاجز خواهد بود

5.     منجی موعود در عین انکه در بین مردم است ولی دیگران او را نمی بیینند و از حسن حضور وی غافل اند

6.     اصحاب و یاران و رسولانی خاص از حضور وی در جهان آگاهی دارند(انجیل یوحنا باب14)

7.     قبل از آمدن منجی موعود یا "پسر انسان"دنیا پر از ظلم و جور خواهدشد(کتاب دانیال باب12)

8.     منجی موعود در جهان عدالت برقرار خواهد نمود (اشعیای نبی، انجیل یوحنا باب16 و زبور داوود مزمور96)

9.     منجی موعود ظلم و جور را از زمین محو می کند (کتاب اشعیای نبی باب 11)

منبع: ابر پاییزی؛ تاویل پیشگوییهای نوسترآداموس و روایات دینی/ دکتر رسول نیمروزی/ صفحات 169 تا 172

 


  
  

به نام خدا

ز وصف حسنت، حافظ، چه گونه نطق زند

                            که همچو صنع خدایی، ورای ادراکی

مبحث در مورد جمال زیبای دلربای حضرتولی عصر(ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) است. در بحث پیشین(جمال یار) مقدمه ای عرض شد. در این سلسیله مطالب به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

1-    شباهت حضرت(عج) به نبی اکرم، ائمه و دیگران

2-    زیبایی جمال ایشان

3-    سن ظاهر جمال ایشان

4-    قامت رعنای امام غائب

5-    رنگ رخسار ایشان

در شباهت حضرت ولی عصر(ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) احادیث مختلفی آمده که ایشان را به افراد مختلفی تشبیه کرده اند. که ایشان از اینرو باشد که در صفات ظاهری شان از هر کدام از این افراد یاد شده خصوصیتی را با خود دارند:

v    شباهت به پیامبر:

در این مورد احادیث زیادی از خود پیامبر و دیگر ائمه نقل شده است:

اشبه الناس برسول الله خلقا و خلقا(1)

شبیه ترین مردم به رسول خدا در سیرت و صورت است.

اشبه الناس بی خلقا و خلقا(2)

فرمود: شبیه ترین مردم به من در سیرت و صورت است.

شمائله شمائلی(3)

پیامبر فرمود: قیافه اش ،مانند قیافه من است.

v    شباهت به امام رضا:

شبیهی و شبیه موسی بن عمران(4)

حضرت امام رضا فرمودند شبیه من و شبیه حضرت موسی است.

v    شباهت به حضرت موسی:

شبیهی و شبیه موسی بن عمران

پیامبر و امام رضا: شبیه من و شبیه حضرت موسی است.

v     شبیه به امام حسن عسگری:

 اشبه الناس بابی محمد(5)

شبیه ترین مردم به امام حسن عسکری است.

v    شباهت به حضرت عیسی

اشبه الناس بعیسی بن مریم خلقا و خلقا وسمتا و هیبه(6)

شبیه ترین مردم به حضرت عیسی در سیرت و صورت ووقار و هیبت است.

در این مورد باید گفت که پیامبر در شب معراج در حضرت عیسی را اینگونه توصیف می کند:

مردی معتدل القامه و گندم گون و دارای موی صاف(7)

1-    کمال الدین ج2ص408

2-    کمال الدین ج1ص286

3-    کمال الدین ج2ص411

4-    کفایه الاثر ص159

5-    الغیبه طوسی ص 357

6-    الغیبه نعمانی ص 146

7-    بحارالانوار ج 13ص3

 

منبع: مجله  انتظار /سال دوم/شماره پنجم/پاییز1381

 


Awated ،
  
  

به نام خدا

شناخت امام زمان یکی از بزرگترین وظایف مسلمانان نامیده شده است، بطوریکه عدم آن با زندگی جاهلیت برابر دانسته شده است. در مورد تمام ائمه یکی از راهها ی شناخت نص که همان معرفی مستقیم و صریح  توسط امام قبلی بود. اما در مورد امام زمان حضرت حجت بن الحسن (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا)این امر میسر نیست. از اینرو در احادیث فراوانی از زمان پیامبر(ص) تا امام حسن عسکری(ع) از صفات ظاهری ایشان یاد شده است. و این می تواند راهی برای شناخت و تمیز ایشان از مدعیان دروغین باشد. خلاصه ای از اهمیت شناخت ظاهری امام شامی موارد ذیل است:

1-    راهی روشن برای عموم مردم است تا امام زمان خود را بشناسند.

2-    وقتی استدلال های عقلی و نقلی به جایی نرسد فصل الخطاب قاطع است.

3-    دلیلی واشح برای رسوا کردن مدعیان دروغین مهدویت است.

4-    برهانی آشکار بر اثبات مهدویت شخصی و رد مهدویت نوعی ( در هر زمانی یک مهدی است) می باشد.

5-    مدرکی محکم بر اثبات مهدویت عینی و رد مهدویت معنوی (مهدی ساخته ی ذهنی در اثر فشارهای جامعه) است.

6-    روشی موثر برای محسوس کردن وجود امام و ایجاد تعلق خاطر برای عاشقان آن حضرت است.

از اینرو بنا دارم به بحث در این زمینه بپردازم. البته بخش عمده مطالب را از مقاله ای با عنوان جمال یار نوشته ی آقای جواد جعفری منتشر شده در مجله ی انتظار /سال دوم/شماره پنجم/پاییز1381 می آورم. امیدوارم مورد استفاده دوستداران و یاوران حضرتش قرار گیرد.

 

 


86/6/21::: 11:8 ع
نظر()
Awated ،
  
  
 

ابوالاَدْیان خدمتکار امام یازدهم‏علیه السلام در این باره مى‏گوید:

امام حسن عسکرى‏علیه السلام در آخرین روزهاى عمر شریف خود، نامه‏هایى را به من داد و فرمود: اینها را به شهر مدائن برسان؛ پس از پانزده روز به سامراء بازخواهى گشت و از خانه من ناله و افغان خواهى شنید و [ بدن ] مرا در محل غسل خواهى دید. گفتم: اى سرور من! چون چنین روى دهد، امام و جانشین شما که خواهد بود؟ فرمود: هر کس پاسخ نامه‏هاى مرا از تو بخواهد، امام پس از من خواهد بود. گفتم: نشانه دیگرى بفرمایید! فرمود: کسى که بر من نماز بخواند، امام پس از من خواهد بود. گفتم: نشانه دیگرى بفرمائید! فرمود: کسى که از آن چه در کیسه است خبر دهد، امام پس از من خواهد بود.  [ولى  ]هیبت و شکوه امام مانع از آن شد که بپرسم در آن کیسه چیست!
 

ادامه مطلب...

86/1/10::: 7:45 ص
نظر()
Awated ،
  
  

این طالب بدم المقتول بکربلا

برگرفته و تخلیص از کتاب مکیال المکارم

شباهت امام زمان به امام حسین(ع):

1-    از هردو این امامان در قران با آیات متعددی یاد شده است. که برای دانستن آنها می توان به تفاسیر مختلف رجوع کرد.

2-    پیغمبران گذشته نسبت به گریه بر امام حسین و دعا برای فرج امام زمان اهتمام داشتند.

3-    هر دو امام برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تقیه را کنار می گذارند.

4-    طبق روایات، برخلاف دیگر امامان بر هر دوی این دو امام بیعتی از طاغوت نبوده است.

5-    فرشتگان هر دو این بزگوار را به اذن خدا به آسمان بالا بردند.

6-    آرزوی بودن در روز عاشورا و یاری آن حضرت همانند آرزوی یاری اما زمان در هنگام قیامش ثواب شهادت را دارد.

7-    مسیر حرکت قیامی هر دو امام از مدینه با تهدید شدن جانشان آغاز می شود و وارد مکه می شوند.

8-    مصیبت هر دو بزرگوار سخت ترین مصیبتهاست. مصیبت امام حسین در کربلاست و مصیبت امام زمان در طولانی بودن غیبتش است. هر دو امام در مکه طلب یاری می کنند.

ثواب خونخواهی امام حسین:

یکی از نتایج دعا برای تعجیل فرج مولایمان صاحب الزمان، ثواب خونخواهی مولای مظلوم غریب شهیدمان حضرت امام حسین بن علی است، و این امری است که احدی جز خدا ثواب آنرا نمی تواند شماره کند. زیرا که عظمت شأن خون به مقدار عظمت صاحب آناست. زیرا همانطور که در زیارتش آمده   سلام بر تو ای آنکه خونخواهش خداوند است و پسر کسی که خونخواهش خداست. پس دعا کننده برای تعجیل ظهور امام زمان ثواب خونخواهی همه ی امامان برحق و پیروان ایشان و شهدایی که در خدمت ایشان بوده اند را درک می کند، چون حضرت حجت خون بهای همه ی آنان را گرفته و از دشمنانشان انتقام می کشد.

 مواقع دعا برای امام زمان:

-         بعد از ذکر مصیبت سیدالشهداء

-         ماه محرم

-         حرم سیدالشهداء

تکالیف ما نسبت به امام زمان:

-         گریستن در مصیبت مولایمان امام حسین

درکتاب کامل الزیارات از امام صادق (ع) آمده است: و هیچ دیده و هیچ اشکی نزد خداوند محبوب تر از چشمی نیست که بر او(امام حسین) بگرید و اشک بریزد و هیچ گریه کننده ای بر او نگرید مگر اینکه فاطمه را صله کرده و حق ما را ادا نموده است و هر بنده ای (روز قیامت) با دیدگان گریان محشور می شود مگر گریه کنندگان بر جدم حسین که در حالی محشور می گردد که دیده اش روشن است و مژده به او می رسد و شادمانی بر چهره اش نمودار است، و خلایق (در هنگامه ی عرصات محشر) عرضه می شوند ولی اینان زیر عرش و در سایه ی عرش با حسین هم سخن خواهد بود.

پس هرگاه مومن در مصیبت مولای مظلوممان ابی عبدالله بگرید، حق امامی که بعد از آن حضرت باقی مانده را در آن فاجعه ی بزرگ ادا کرده، چون این کار موافقت نمودن با امام و یاری کردن او وتقرب یافتن به او وتسلی دل اوست، نه این که حق امام را از هر جهت  و در هر جای رعایت کرده باشد.

-         زیارت قبر مولایمان امام حسین

این کار صله ی حضرت صحاب الزمان و نیکی نسبت به آن جناب و سایر امامان می باشد، و با این عمل سرور و شادمانی در دل امام وارد می شود و امام مانند سایر پدران بزرگوارش هر صبح و شام برای زوار قبر امام حسین دعا می کند.

در حدیث صفوان جمال از امام صادق آمده است: اگر زائر امام حسین بداند که چه شادمانی و خرسندی به رسول خدا و به امیرالمونین و به فاطمه و امامان و شهدای از ما اهل بیت می رسد و از دعای ایشان چه چیزهایی به او بر می گردد و چقدر از ثواب در دنیا وآخرت به او خواهد رسید و چه ثوابی برایش نزد خداوند ذخیره است، هر آینه دوست خواهد داشت که باقیمانده ی عمرش در خانه اش دیده نشود....

-          بسیار لعنت کردن بر بنی امیه در آشکار و پنهان:

شیخ صدوق در خصال از امیرالمومنین در ذکر مناقبش فرموده: پس به درستی که من شنیدم رسول خدا می فرمود: ای علی، بنی امیه تو را لعنت خواهند کرد، و فرشته ای به شمار هر لعنت آنان، هزار لعنت برایشان برمی گرداند، پس هر گاه قائم بپاخیزد چهل سال آنها را لعنت خواهد کرد....


85/11/2::: 11:28 ع
نظر()
Awated ،